Leverans och Retur

Leveranstider:

  • STORBRITANNIEN: *48 timmar spårad leverans
  • EU: *1–2 dagar spårad leverans
  • USA: *1-2 dagar spårad leverans
  • RESTEN AV VÄRLDEN: *2-3 dagar spårad leverans
  • Partner 1

    Preferred Partner

*Beräknade leveranstider gäller fr.o.m. att paketet skickas iväg

Returer

Eftersom Chipex anpassar varje bättringsfärg efter kundens unika färgkod specialtillverkas de för varje individuell kund. Därför kan färger och färgkit inte avbeställas eller returneras.

Färger som inte specialanpassats kan returneras upp till 28 dagar efter leveransdatumet för att du ska få pengarna tillbaka. Alla produkter måste skickas i originalförpackningen och vara oanvända.

Hur fungerar ångerrätten?

Skulle du ha ett problem med färgen, kontakta oss genom att mejla info@chipex.com så fort du har dubbelkollat ditt fordons färgkod. Chipex bättringskit kommer med en 100% färgmatchningsgaranti (så länge rätt färginformation har angetts med beställningen). Om färgen inte stämmer gör vi om den för att se om färgen helt enkelt blandats fel, eller så ger vi dig pengarna tillbaka.

Hur länge har jag på mig att returnera varan?

Vill du returnera din beställning har du 28 dagar på dig från och med den dag du får den sista beställningsvaran levererad. Mer information om din ångerrätt hittar du i våra villkor.

Hur mycket kostar det att returnera varan?

Kunder betalar själva för att skicka tillbaka varorna.

Hur får jag mina pengar tillbaka?

När vi väl har mottagit och kontrollerat returneringen får du dina pengar tillbaka. Det tar vanligtvis upp till 7 arbetsdagar. I fall där återbetalningen gäller ett kreditkort kan det ta upp till 30 dagar innan pengarna syns på kontot. Chipex erbjuder följande återbetalningsalternativ:

  • Om du har använt ett kreditkort är det på det kontot som vi sätter in pengarna.
  • Om du har betalat via PayPal är det på ditt PayPal-konto som vi sätter in pengarna.

Vi kan tyvärr inte acceptera återbetalningar via några andra betalningsmetoder, såvida inte ditt kreditkort har slutat gälla. I så fall behöver vi dina bankuppgifter (IBAN och BIC/SWIFT) för att sätta in pengarna på ditt bankkonto. Om du har några frågor om Chipex ångerrätt kan du kontakta vår kundtjänst när som helst på dygnet:

E-post: info@chipex.com

Hemsida: www.chipex.se